Internet: Vaszily Miklós, az Origo Zrt. új vezérigazgatójának interjúja

Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 159 fő
  • Képek - 171 db
  • Videók - 18 db
  • Blogbejegyzések - 234 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 117 db

Üdvözlettel,

KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 159 fő
  • Képek - 171 db
  • Videók - 18 db
  • Blogbejegyzések - 234 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 117 db

Üdvözlettel,

KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 159 fő
  • Képek - 171 db
  • Videók - 18 db
  • Blogbejegyzések - 234 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 117 db

Üdvözlettel,

KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 159 fő
  • Képek - 171 db
  • Videók - 18 db
  • Blogbejegyzések - 234 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 117 db

Üdvözlettel,

KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Vaszily Miklós, az Origo Zrt. élére nemrégiben kinevezett vezérigazgató a Computerworldnek adott első interjújában nem cáfolta, hogy veszteséges az Origo. Ugyanakkor a mobilra, a számítógép-képernyőre és a tévére épülő úgynevezett három képernyős stratégia egyik letéteményeseként tekint a cégre a tulajdonos Magyar Telekom.

Computerworld-Számítástechnika: Néhány hete érkezett az Origo Zrt. élére. Milyenek az első benyomásai?

 

Vaszily Miklós: Egyértelműen pozitívak. Úgy tudnám jellemezni a helyzetet, hogy rengeteg érték és csiszolatlan gyémánt van a cégben a termékeket, fejlesztéseket és a szakemberállományt illetően egyaránt. Vezetőként a feladatom, hogy ezeket az értékeket valamilyen koherens egységbe szervezzem, és megpróbáljam bevételi és eredmény fronton pénzzé tenni.

 

 

Vaszily Miklós vezérigazgató, Origo Zrt.CW-SZT: Mennyi ideig volt "gazdátlanul" az Origo?

V.M.: Gazdátlanul nem volt, hiszen megbízott vezérigazgatóként Horváth János látta el ezt a feladatkört szeptembertől mostanáig. János nagyon jó munkát végzett, fontos racionalizálási intézkedéseket tett, amelyek bázisán most értékteremtő munka kezdődhet. Előtte Fischer András vezette a társaságot, aki szintén jelentős lépéseket tett, így például az egész három képernyős stratégia szempontjából a harmadik láb, a tévéprojekt megalapozása neki köszönhető. Most ezeknek a termékeknek és a költségracionalizált működésnek a bázisán megteremthetjük az eredményes működést.

 

 

 

 

 

CW-SZT: Bár a televízió teljesen új irány az Origo számára, máris két csatornája van. Melyek az első tapasztalataik a Life Networkkel és az Ozone Networkkel, vajon várhatók-e további csatornák is?

 

V.M.: Hogy konkrétan mikor és mivel indulunk még, egyelőre nem eldöntött kérdések, de előbb-utóbb lesznek további bővítések is. Egyébként jók a tapasztalataink. Azokban a hálózatokban, ahol már foghatók a csatornáink, a versenytárs tematikus adók között nagyon szép eredménnyel szerepelnek - különösen a Life Network -, és a növekedés dinamikus. Némi saját tartalmat is csempészünk a portfólióba, ilyen a Life Magazin, és március elsején az Ozone is elindult saját tartalmakkal. Úgy gondoljuk, hogy ezek hosszú távon biztosítják a versenyképességet a cég számára, egyben pedig a saját tartalmak megjelentetése interneten és mobilon költséghatékonyan tudja majd kielégíteni a nézők és a felhasználók igényeit.

 

CW-SZT: Az előbb már Ön is utalt rá, hogy racionalizáló intézkedésekre is szükség volt. Hogy áll most a cég?

 

V.M.: A racionalizálás elsősorban azt jelentette, hogy csökkentettük a külső partnerek számát. Ugyanis korábban viszonylag sok külső partnerrel dolgoztunk együtt, és ezeket a kompetenciákat házon belülre központosítottuk. A belső leépítés ehhez képest kevésbé volt domináns.

 

CW-SZT: Mégis mennyire érintette meg a válság az Origo Zrt.-t?

 

V.M.: A tavalyi évben elég erősen. Csökkent például az Origo Zrt. hirdetési bevétele, vagyis a társaság működésében nyomot hagyott a válság. Ezért voltak szükségesek a változások. Az idei tervek - a stagnáló online reklámpiac ellenére - növekedést jeleznek, a tavalyi évhez képest.

 

CW-SZT: Melyek a portfólió legsikeresebb elemei?

 

V.M.: A siker többfajta tényezővel értelmezhető. Látogatottsági szinten egyértelműen az iWiW a legsikeresebb, amelynek mára több mint napi másfélmillió egyedi látogatója van, és a Facebook előretörése mellett is tudja növelni a látogatottságát. Az iWiW területén komoly fejlesztéseket tervezünk az idei évre a célból, hogy a felhasználók továbbra is ott maradjanak. A Freemailnek szintén nagyon nagy a felhasználói tábora, egyértelműen piacvezető Magyarországon. Itt is tervezünk olyan lépéseket, amelyek a felhasználók számára kedvezők lesznek. És természetesen ott az origo.hu, amely továbbra is vezető hírportálnak számít Magyarországon. Ennek a szerepnek az erősítésére törekszünk.

 

CW-SZT: És az árbevételt illetően?

 

V.M.: Ilyen szempontból az origo.hu a legerősebb termékünk - itt képződik bevételünk legnagyobb része. Egyébként, ami a hirdetéseket illeti, bizonyos stratégiaváltást hajtottunk végre a tavalyi év második felében. Idén már sokkal transzparensebb árazási politika mentén kínáljuk a hirdetési felületeket. Az iWiW-en pedig - a reklámzaj enyhítése érdekében - csökkentettük a reklámfelületek számát. Ezzel kevesebb, ám értékesebb reklámot tudunk a felhasználóknak kínálni. Ezenkívül az idei évben magatartás-, illetve viselkedésalapú hirdetési termékekkel szeretnénk kijönni, amelyek figyelembe veszik a felhasználók szokásait. Ezzel a felhasználóknak is értékesebb reklámokat tudunk adni.

 

CW-SZT: Vannak-e problémás termékek?

 

V.M.: Tavaly év végén felülvizsgáltuk a portfóliót, ennek során több mellékszolgáltatástól, illetve az Origo hálózatában lévő portáltól megváltunk. Ilyenek az Mfor.hu, a Delux.hu, a Hg.hu, tehát történtek leépítések az eredményes működés megteremtésének érdekében.

 

CW-SZT: Változik-e a stratégia azáltal, hogy önt "leigazolta" az Origo?

 

V.M.: A fő célkitűzés, a már említett három képernyős stratégia sikerre vitele legalább ötéves folyamat, és ezen nem kell változtatni. Úgy gondolom, talán személyemben a tulajdonos Telekom-csoport biztosítva látta, hogy olyan ember kerül az Origo élére, akinek van online piaci tapasztalata, valamint a korábbi helyen is eredményesen sikerült működtetni a társaságot, és ezáltal a stratégia megvalósítása nagyobb biztonsággal képzelhető el.

 

CW-SZT: Mennyire veszélyezteti az önök piacát a Google, amellyel kapcsolatban aligha van olyan terület, ahová az még nem tette be a lábát?

 

V.M.: A Google szerintem nem specifikusan minket, hanem általában az internetes tartalomszolgáltatókat veszélyezteti, valamint az ügynökségeket, hiszen a Google közvetlenül a hirdetőket éri el. Ez egy generális veszély a piac többi szereplője számára. Itt szerintem fontos a hazai tartalomszolgáltatók és az online ügynökségek egységes fellépése a hirdetők felé annak érdekében, hogy a nyilvánvalóan meglévő Google-erősödésnek üzletileg értelmezhető gátat tudjunk szabni.

 

CW-SZT: Önnek a hazai piac többi szereplőjével is meg kell küzdenie, miközben a konkurencia az utóbbi időben bizonyos szempontból elhúzott. Például a Sanoma Budapestnek ma már több mint 30 online terméke van, és folyamatos akvizíciókat hajt végre. Terveznek-e az Origo Zrt-nél is hasonló lépéseket?

 

V.M.: Önmagában a site-ok számának különösebb jelentősége nincs. Egyéni stratégia kérdése, hogy minden tematikát egy külön site-ra viszünk-e, vagy mint mi, egy egységes portálba. A legnagyobb felhasználószám elérése az Origo Zrt-nek van az iWiW-en és Origón keresztül. Döntés kérdése az is, hogy például az egészséges életmód tematikát valaki úgy dolgozza-e fel, hogy megvesz egy egészségportált, vagy "zöldmezősen" egy új terméket kezd el fejleszteni. Ez megközelítés és költség-haszon elemzés kérdése. A mi három képernyős stratégiánkba jobban illeszkedik a Life Network kiépítése, mint a Sanoma esetében legutóbb a Hazipatika.com akvizíciója. Ugyanakkor továbbra is nyitottak vagyunk bármikor, hogy a stratégiánkba illeszkedő, jól működő termékeket vagy szolgáltatásokat akviráljunk, ha ez megfelelő áron elérhető a piacon, és hozzáadott értéket nyújt.

 

CW-SZT: A válság jó alkalom lehet a cégvásárlásra.

 

V.M.: Igen, de szerintem a célpontok száma azért rendkívül korlátozott.

 

CW-SZT: Miért? Nincs mit megvenni?

 

V.M.: Jelenleg úgy gondolom, hogy ez nem akkora prioritás, mint mondjuk, három évvel ezelőtt volt a három nagy online piaci szereplő stratégiájában.

 

CW-SZT: Ha már szóba került a finn cég leánya: nemrég együttműködést jelentett be az Origo és a Sanoma Budapest az iWiW.hu és a Profession.hu kapcsán. Első hallásra meglepő a két konkurens közötti együttműködés.

 

V.M.: Úgy gondolom, hogy ez jó példája annak, amit a Google kapcsán mondtam. Nevezetesen, a hazai tartalomszolgáltatóknak fontos bizonyos jól azonosítható területeken együttműködni annak érdekében, hogy a nagy nemzetközi szereplőkkel szemben olyan pluszszolgáltatást tudjanak a felhasználóknak adni, amivel valóban ide tudják őket kötni. Az iWiW-Profession együttműködés jól példázza azt, hogy mindkettőnknek jobb, ha egymás szolgáltatását tudjuk erősíteni az olyan piaci területeken, mint amilyen a social networking és az álláskeresés - így ezeken a kulcsterületeken is lennének erős hazai piaci szereplők. Egyébként a Sanomát tenderen választottuk ki partnerként.

 

CW-SZT: Az elmúlt időszakban számtalan pletyka is napvilágot látott az Origóval kapcsolatban. Az egyik blogban például azt a kérdést feszegették, hogy mikor adják el az Origót.

 

V.M.: Értelmetlen lett volna idejönnöm, ha ez téma, tehát természetesen ez alaptalan. Sőt! A három képernyős stratégia megvalósítása az egész Magyar Telekom csoport fontos stratégiai célkitűzése, amellyel a cégcsoport kilép hagyományos szolgáltatási köréből, és olyan hozzáadott értékű szolgáltatásokat épít, amelyekkel biztosítható stratégiai távlatokban is a bevétel- és eredménynövekedés. A médiaágat stratégiai okokból sem adná fel a Telekom, operatív okokból meg végképp nincs rá szükség, amikor a legnagyobb szereplő a magyar online piacon.

 

CW-SZT: Akik ezeket a pletykákat írták, azt állították, hogy veszteséges az Origo. Ezt is cáfolja?

 

V.M.: Ezt én nem cáfolom, de ennek oka a tavalyi évben indított nagy stratégiai beruházás az Origo Zrt-nél. Elég csak a tévéprojektre gondolni, vagy az iWiW fejlesztéseire. Éppen ezek a beruházások bizonyítják, hogy a médiaportfólió hosszú távú működtetése mellett elkötelezett az MTelekom. Szóval, az említett feltételezések teljesen megalapozatlanok, és a belső viszonyokat illető teljes tájékozatlanságát bizonyítja, aki ilyesmiket terjeszt.

 

Az interjú a Computerworld XLI. évfolyamának 9. lapszámában is megjelent.

Címkék: origo zrt. vaszily miklós vezérigazgató

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu