Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A web egészen gyorsan változik, ami ma még nagy újdonság, holnapra már mindennapos, holnaputánra meg már elavult lesz.
Mi is az a Facebook? Egy közösségi portál ahol bejelölhetjük ismerőseinket. Szinte ugyanaz mint az IWIW. De ott van az a szinte szó ami miatt egy cégnek érdekesebb a helyzet. A legnagyobb különbség, hogy itt létre lehet hozni termékek, cégek számára oldalakat. Azaz nem mint egy személy vannak a rendszerben. Emiatt nem is lehetnek ismerőseik, de az emberek kifejezhetik szimpátiájukat, érdeklődésüket a Tetszik gomb lenyomásával. Azaz így rajonghatnak a cégért, termékért.
Az ilyen rajongói oldalak is oszthatnak meg tartalmat, ha elég nagy mennyiségű rajongója van akkor egyszerre elérheti őket. Mintha csak egy második honlapja lenne. Mire jó a Facebook? Gyors publikálásra
”Mellékes” hírek publikálására.
S erre pont jó a Facebook, ott meg tudjuk osztani az ilyen „mellékes” híreket, érdekességeket is, feltehetünk sok fotót, videót. Tehát az információ, az érdekesség elérhető annak aki kíváncsi rá, de nem terheli az értékesítésre kiélezett weboldalt. S ha már így szóba jött akkor itt meg is tekintheti legutóbbi hangszerbolti reklámfilm forgatásunkon készített képeinket.
Tömegmozgatásra.
Mire nem jó a Facebook?
Öndicséretre, bemutatókra
Néhány ékes példa, mi mindenre használja a legújabb generáció a Facebookot.
Ennek a generációnak már természetes, hogy mindent ezen a csatornán, felületen oszt meg, így biztosak lehetünk benne, hogy az illető is „megmenekült”, még becsöngetés előtt, hiszen társai is hasonló aktivitással posztolnak és olvassák az üzeneteket.
Még ha ez félig-meddig poén is, az üzenetét komolyan kell venni, hiszen ez a példa is azt bizonyítja, akik már beleszülettek, szinte éjjel-nappal a Facebookon lógnak, vitathatatlan ennek az ereje.
Vagy itt van például ez a példa, mobiltelefon híján így is lehet segítséget kérni:
A www.failbook.com oldalon egyébként sok hasonló, megdöbbentő és vicces Facebook szösszenet található, a téma kifogyhatatlan, és elképesztő, pár év alatt ez mennyire megváltoztatta a fiatalok csevegési szokásait. Ez persze itt Magyarországon még kialakulóban van, de ezentúl résen leszek, bekészítettem egy tekercs wc-papírt, és már várom, mikor kell valakit megmentenem!
A web2-vel ismerkedő tanárok talán kezdenek megbarátkozni a virtuális osztálytermekkel és blogokkal, miközben már itt az új technika a mikroblog.
A mikroblogok közül a legelterjedtebben használt a Twitter, már hazánkban is sok és egyre növekvő számú felhasználóval. Mi is az a Twitter?
Ha nem ismerné akkor pár mondatban összefoglalom mi is ez. Ha nagyon leegyszerűsítjük akkor a Twitter nem más mint egy cset, vagy chat oldal ahol az emberek egymásnak írogathatnak. Maximum 140 karakteres üzeneteket lehet küldeni így eléggé pergő és informatív tud lenni.
Vannak úgynevezett követők akik önt követik, azaz olvassák, hogy ön mit ír. Plusz ön is követhet bárkit (akár világsztárokat is) és olvashatja, hogy ők mit írnak. Ebből adódóan felléphet az a fura helyzet, hogy ön úgy érzi, hogy benne van egy beszélgetésben mert akiket követ azokat olvassa, de lehet, hogy ők nem követik magát ezért nem is tudnak önről.
Első hallásra talán nehéz felfogni, mire is jó ez, de talán könnyebben megérthető az alábbi videóból:
A Twitter a kis hordozható világhálóra kapcsolt, tulajdonosával együtt izgő-mozgó készülékek alkalmazása. Gyors, SMS-szerű üzenetek párbeszéde. Ennek megfelelően a tinédzser korosztály uralja. Amire tökéletes a Twitter. Kapcsolatépítésre.
Figyelem felhívásra.
Informálódásra
Amire nem jó a Twitter. Online szórólapozásra.
Ügyfélszolgálat fenntartására.
Mi is az a Network.hu?
Egy érdekes, de kevésbé ismert, annál jobban használható, a maga nemében egyedülálló közösségépítő alkalmazás. Címéből következtethetően magyar nyelvű közösségi portálról van szó. Nagyban más a látogatói köre mint a Facebooknak és más közösségi oldalaknak, masszívabban képviselteti magát az 45-90 éves korosztály.
Amire tökéletes a Network
Új barátokat találhatunk, új kapcsolatok alakulhatnak azonos érdeklődés mentén. Amolyan internetes szakkör, hobbiklub vagy faluház, közösségi ház, ahol a helyiek összejönnek. Az oldal inkább tudásbázis és élménycentrum, mint szimpla találkahely.
Az emberek feltehetik a kérdéseiket, megoszthatják az élményeiket, videókat tölthetnek fel egy-egy országgal, a macskatartással, a horgászattal vagy a gyöngyfűzéssel kapcsolatban. Vásárlói, fogyasztói tapasztalatcsere, ügyfélszolgálati megoldások, egymás segítése folyik a tematikus és helységhez kötött közösségekben.
Bármely felhasználó alakíthat viszont saját klubot, közösségi oldalt. Felépíthetnek maguk vagy témájuk köré egy működő közösséget, véleményvezérré válhatnak. Természetesen ebből akár gazdasági előnyük is származhat, de az elsődleges céljuk a szórakozás és mások segítése. Visszakereshetők – pl. a cimkézéssel és a keresővel – a közösségben megosztott tartalmak. Így egy tudástár alakul ki az adott témában.
Hosszabb cikkeket is teljes egészében közölni lehet a közösség tagjaival, míg erre egy Facebook csoportban/rajongói oldalon nincs lehetőség. Az oldal felépítésének köszönhetően pedig nem azt érzi az ember, hogy egy nagy közösségi oldal részén van, mint a facebook és a twitter esetében, hanem elkülönülnek a közösségek egymástól. Az együvé tartozást erősíti.
A network.hu-ra költözéssel azok az offline közösségek, járhatnak különösen jól, amelyeknél a tagok közti információáramlás fontos lenne, de nehezen tudják megoldani, pl. civil szervezetek, egyesületek. Másrészről azok az emberek, akik különböző hobbikkal rendelkeznek, szeretnek segíteni másoknak, megmutatni mit alkottak és segítséget kérni a többiektől. A network.hu felhasználóinak jelentős része 25 év fölötti. A sport, a zene, a család, az egészség, wellness, ezotéria a legnépszerűbb területek.
Amire nem jó a Network.
Nem a meglévő és múltbeli kapcsolatokra épülő közösségről van szó, ezért egyéni barátkozásra, ismerősszám gyarapításra, régi ismerősök felkutatására kevésbé megfelelő. |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kijelentkezés után is figyel a Facebook, ha nem törlöd a sütiket és normál böngészőt használsz
A Facebook letiltotta a Kuruc.infót
Facebook vagy IWIW?
Social Plugins: A híroldalakat is elérte a Facebook láz