Internet: Közösségi oldalak: Facebook, Twitter, Network...Melyiken mit tegyek?

Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 160 fő
  • Képek - 171 db
  • Videók - 18 db
  • Blogbejegyzések - 234 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 117 db

Üdvözlettel,

KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 160 fő
  • Képek - 171 db
  • Videók - 18 db
  • Blogbejegyzések - 234 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 117 db

Üdvözlettel,

KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 160 fő
  • Képek - 171 db
  • Videók - 18 db
  • Blogbejegyzések - 234 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 117 db

Üdvözlettel,

KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 160 fő
  • Képek - 171 db
  • Videók - 18 db
  • Blogbejegyzések - 234 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 117 db

Üdvözlettel,

KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A web egészen gyorsan változik, ami ma még nagy újdonság, holnapra már mindennapos, holnaputánra meg már elavult lesz.

 


Mi is az a Facebook?

A Facebook egy közösségi oldal, mely összeköt barátaiddal és azokkal, akikkel együtt dolgozol, tanulsz vagy egyszerűen körülötted élnek.

Egy közösségi portál ahol bejelölhetjük ismerőseinket. Szinte ugyanaz mint az IWIW. De ott van az a szinte szó ami miatt egy cégnek érdekesebb a helyzet.

A legnagyobb különbség, hogy itt létre lehet hozni termékek, cégek számára oldalakat. Azaz nem mint egy személy vannak a rendszerben. Emiatt nem is lehetnek ismerőseik, de az emberek kifejezhetik szimpátiájukat, érdeklődésüket a Tetszik gomb lenyomásával. Azaz így rajonghatnak a cégért, termékért.

 

Az ilyen rajongói oldalak is oszthatnak meg tartalmat, ha elég nagy mennyiségű rajongója van akkor egyszerre elérheti őket. Mintha csak egy második honlapja lenne.


Mire jó a Facebook?

Gyors publikálásra


Amíg a honlapján egy blog bejegyzést vagy egy új terméket, szolgáltatást felvinni általában időigényesebb folyamat addig a terméke oldalán gyorsan és könnyen megjelentethet bármilyen információt, ráadásul ezt egyből látják, értékelik is az olvasók.

 

”Mellékes” hírek publikálására.


Itt jön képbe a filmforgatós példa. A saját példánk, hogy mi készítünk különböző webes reklámfilmeket és webvideókat. Ezek a referencia oldalunkon kint is vannak, de az ilyen filmek forgatása is sokszor érdekes, látványos lehet. Viszont mivel maga a forgatás önmagában nem termék ezért erről külön a weboldalon nem írunk és mivel csak egy szűkebb réteget érdekel ezért egy külön blog bejegyzést sem írunk róla. Főleg mivel több is van, hosszú távon azért nem lenne annyira érdekes.

S erre pont jó a Facebook, ott meg tudjuk osztani az ilyen „mellékes” híreket, érdekességeket is, feltehetünk sok fotót, videót. Tehát az információ, az érdekesség elérhető annak aki kíváncsi rá, de nem terheli az értékesítésre kiélezett weboldalt. S ha már így szóba jött akkor itt meg is tekintheti legutóbbi hangszerbolti reklámfilm forgatásunkon készített képeinket.

 

Tömegmozgatásra.


Tökéletes talaj a Facebook arra, hogy oldalának rajongóit megmozgassa. Sokan csinálnak sikeres nyereményjátékot, szivárogtatnak ki híreket vagy álhíreket, hoznak be kifejezetten ide szóló akciókat, stb. Mivel itt az olvasók azonnal és aktívan reagálnak ezért ügyes kezekben jól használható arra, hogy egyszerre sok ember figyelmének középpontjába kerüljük cége.


Mire nem jó a Facebook?

 

Öndicséretre, bemutatókra


Minden web 2-es oldal előnye az, hogy a közösség azonnal és megállíthatatlanul reagál. Amúgy is mélyen elítélendő, hogy ha úgy gondolja, hogy az interneten mindenki messziről jött ember, ezért azt írhat amit akar, de egy ilyen felületen ráadásul nagyon gyorsan le fog bukni, nagyon gyorsan elterjedhet az ön rossz híre. Több önmagát szakembernek beállító (marketinges, honlapkészítő, stb.) ember volt már akik a saját csapdájukba esve épp a közösségi média temetett maga alá. Szóval nem érdemes túl dicsérnie termékeit, szolgáltatásait, a közösség úgyis a saját tapasztalatai alapján dönt.



Néhány ékes példa, mi mindenre használja a legújabb generáció a Facebookot.

 


 

Nyers fordítás: "Elfogyott a wc-papír. Valaki jöjjön megmenteni. Az iskola hátsó vécéjének harmadik fülkéjében vagyok. Köszi!" – és mindezt mobilos Facebook alkalmazásról.

 

Ennek a generációnak már természetes, hogy mindent ezen a csatornán, felületen oszt meg, így biztosak lehetünk benne, hogy az illető is „megmenekült”, még becsöngetés előtt, hiszen társai is hasonló aktivitással posztolnak és olvassák az üzeneteket. :)

 

Még ha ez félig-meddig poén is, az üzenetét komolyan kell venni, hiszen ez a példa is azt bizonyítja, akik már beleszülettek, szinte éjjel-nappal a Facebookon lógnak, vitathatatlan ennek az ereje.

 

Vagy itt van például ez a példa, mobiltelefon híján így is lehet segítséget kérni:

 

 

 

 

 

Nyers fordítás: "Fent ragadtam a tetőnkön. De hülye vagyok. Találtam vezeték nélküli kapcsolatot! Beengedsz?"

 

A www.failbook.com oldalon egyébként sok hasonló, megdöbbentő és vicces Facebook szösszenet található, a téma kifogyhatatlan, és elképesztő, pár év alatt ez mennyire megváltoztatta a fiatalok csevegési szokásait. Ez persze itt Magyarországon még kialakulóban van, de ezentúl résen leszek, bekészítettem egy tekercs wc-papírt, és már várom, mikor kell valakit megmentenem! :)

 

 


A web2-vel ismerkedő tanárok talán kezdenek megbarátkozni a virtuális osztálytermekkel és blogokkal, miközben már itt az új technika a mikroblog.

 

A mikroblogok közül a legelterjedtebben használt a Twitter, már hazánkban is sok és egyre növekvő számú felhasználóval.


Mi is az a Twitter?

 

Ha nem ismerné akkor pár mondatban összefoglalom mi is ez. Ha nagyon leegyszerűsítjük akkor a Twitter nem más mint egy cset, vagy chat oldal ahol az emberek egymásnak írogathatnak. Maximum 140 karakteres üzeneteket lehet küldeni így eléggé pergő és informatív tud lenni.

 

Vannak úgynevezett követők akik önt követik, azaz olvassák, hogy ön mit ír. Plusz ön is követhet bárkit (akár világsztárokat is) és olvashatja, hogy ők mit írnak. Ebből adódóan felléphet az a fura helyzet, hogy ön úgy érzi, hogy benne van egy beszélgetésben mert akiket követ azokat olvassa, de lehet, hogy ők nem követik magát ezért nem is tudnak önről.

 

 

Első hallásra talán nehéz felfogni, mire is jó ez, de talán könnyebben megérthető az alábbi videóból:

 

 

A Twitter a kis hordozható világhálóra kapcsolt, tulajdonosával együtt izgő-mozgó  készülékek alkalmazása. Gyors, SMS-szerű üzenetek párbeszéde. Ennek megfelelően a tinédzser korosztály uralja.



Amire tökéletes a Twitter.

Kapcsolatépítésre.


Mivel az aktívan internetezők többsége megtalálható a Twitteren ezért gyakorlatilag bárkivel közülük könnyedén fel lehet venni a kapcsolatot. Önt is előbb utóbb elkezdik olyan emberek cégek követni akikkel később gyümölcsöző kapcsolatokat építhet és a Twitter dinamikája nélkül ennek nem sok esélye lenne. Olyan mintha belépne egy szobába ahol addig ismeretlen emberek serege lenne és bárkivel szóba elegyedhet. Hasonló mint egy hagyományos kapcsolatépítő konferencia csak ez folyamatos és online.

 

Figyelem felhívásra.


Jobb szó nem jutott most eszembe. Arra gondolok, hogy ha megjelenik honlapján egy új blog bejegyzés, egy új terméke vagy szolgáltatás, stb. akkor ennek megosztására nagyon jó a Twitter. Fontos nem összekeverni azzal mint amikor csak reklámként beírja, hogy nálunk ez és az milyen olcsó, (ezt hívom online szórólapozásnak).

 

Informálódásra


A legtöbb Twitterező ha talál valami érdekes weboldalt akkor meg fogja azt osztani a Twitteren is. Ha van a saját gépén a könyvjelzők között egy hasznos webcím akkor azt is.


Amire nem jó a Twitter.

Online szórólapozásra.


A hagyományos értelemben vett reklámok küldésére nem igazán jó ez a felület. Ez alatt azt értem, hogy ha ön azt tervezi, hogy a követőinek folyamatosan csak az akcióiról és a termékei reklámjáról fog írni akkor nagyon gyorsan követő nélkül marad. Persze lehet reklámozni, de ha csak ebből áll a kommunikációja az nem fog hosszú távon működni.

 

Ügyfélszolgálat fenntartására.


Elméletileg ide irányíthatja ügyfeleit, hogy itt kérdezhetnek öntől vagy kollégáitól, itt fog technikai vagy egyéb kérdésekre válaszolni. Ez egy ideig működhet is de hosszú távon nem túl jó. Azért sem mert ha egy helyen összegyűjti a panaszos ügyfelei kérdéseit akkor aki ránéz az ön fiókjára azt fogja látni, hogy milyen rosszak a termékei hiszen mindenki csak panaszkodik. Miközben erről szó sincs. De azért sem jó mert a rengeteg technikai válasz elriaszthatja a leendő új követőit.

 

 

Mi is az a Network.hu?

 

Egy érdekes, de kevésbé ismert, annál jobban használható, a maga nemében egyedülálló közösségépítő alkalmazás. Címéből következtethetően magyar nyelvű közösségi portálról van szó. Nagyban más a látogatói köre mint a Facebooknak és más közösségi oldalaknak, masszívabban képviselteti magát az 45-90 éves korosztály.

 

Amire tökéletes a Network

 

Új barátokat találhatunk, új kapcsolatok alakulhatnak azonos érdeklődés mentén. Amolyan internetes szakkör, hobbiklub  vagy faluház, közösségi ház, ahol a helyiek összejönnek. Az oldal inkább tudásbázis és élménycentrum, mint szimpla találkahely.

 

Az emberek feltehetik a kérdéseiket, megoszthatják az élményeiket, videókat tölthetnek fel egy-egy országgal, a macskatartással, a horgászattal vagy a gyöngyfűzéssel kapcsolatban. Vásárlói, fogyasztói tapasztalatcsere, ügyfélszolgálati megoldások, egymás segítése folyik a tematikus és helységhez kötött közösségekben.

 

Bármely felhasználó alakíthat viszont saját klubot, közösségi oldalt. Felépíthetnek maguk vagy témájuk köré egy működő közösséget, véleményvezérré válhatnak. Természetesen ebből akár gazdasági előnyük is származhat, de az elsődleges céljuk a szórakozás és mások segítése. Visszakereshetők – pl. a cimkézéssel és a keresővel – a közösségben megosztott tartalmak. Így egy tudástár alakul ki az adott témában.

 

Hosszabb cikkeket is teljes egészében közölni lehet a közösség tagjaival, míg erre egy Facebook csoportban/rajongói oldalon nincs lehetőség. Az oldal felépítésének köszönhetően pedig nem azt érzi az ember, hogy egy nagy közösségi oldal részén van, mint a facebook és a twitter esetében, hanem elkülönülnek a közösségek egymástól. Az együvé tartozást erősíti.

 

A network.hu-ra költözéssel azok az offline közösségek, járhatnak különösen jól, amelyeknél a tagok közti információáramlás fontos lenne, de nehezen tudják megoldani, pl. civil szervezetek, egyesületek. Másrészről azok az emberek, akik különböző hobbikkal rendelkeznek, szeretnek segíteni másoknak, megmutatni mit alkottak és segítséget kérni a többiektől. A network.hu felhasználóinak jelentős része 25 év fölötti. A sport, a zene, a család, az egészség, wellness, ezotéria a legnépszerűbb területek.

 

 

Amire nem jó a Network.

 

Nem a meglévő és múltbeli kapcsolatokra épülő közösségről van szó, ezért egyéni barátkozásra, ismerősszám gyarapításra, régi ismerősök felkutatására kevésbé megfelelő.

Címkék: facebook közösségi oldal network twitter web2 webkettő

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu