Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | B Klári | 4 hozzászólás
Az IT kommunikációs szolgáltató egy új felsőfokú szakma
OKJ azonosítója: 52 524 01 0100 31 01
Az IT kommunikációs szolgáltató számítógépet kezel,
szoftvereket használ, munkaszervezéssel kapcsolatos tevékenységet végez,
közreműködik a helyi fejlesztésben, betanítja az eszközök és
szolgáltatások használatát.
Megszervezi szolgáltató tevékenységét, egyes szolgáltatásait, azok helyi
feltételeit, felhasználja a közösségi hozzáférési hely
infrastruktúráját, ügyfelekkel, partnerekkel kapcsolatot alakít ki, tart
fenn.
Tartalommenedzserként dolgozik, elemzi a segítséget kérők hátrányos,
problematikus, kritikus élethelyzetét, megszervezi a mentorálás
folyamatát, folyamatosan segíti a tanítvány képességfejlesztését.
Meghatározza az élethelyzet megoldását segítő IKT lehetőségeket,
fejleszti saját képességeit a feladatok jobb ellátása érdekében.
Közreműködik az IT mentor szakmafejlesztésben.
Speciális szakterületi igényeket teljesít. Kidolgozza és menedzseli a
közösség informatikai stratégiáját és programjait, a helyi közösségi
hozzáférés fejlesztési programját, a közösségi hozzáférés szolgáltatási
rendszerét.
Megszervezi a közösségi hozzáférés szervezeti és működési kereteit,
gazdálkodását és adminisztrációját. Biztosítja a közösségi hozzáférés
humán erőforrásait, műszaki infrastruktúráját, szoftver
infrastruktúráját.
Közösségi hálózatot telepít, üzemeltet, alkalmazza, közvetíti a
távoktatási szolgáltatásokat. Megtervezi, megszervezi, biztosítja az
oktatás technikai folyamatát és feltételeit, közreműködik a helyi
közösség oktatás-fejlesztésében.
Elágazásai:
Az IT mentor felismeri és modellezi a problémás
élethelyzeteket. Feltárja a kielégítetlen szükségleteket, a kielégítés
akadályait. Megállapítja a helyzet kialakulásának objektív és szubjektív
okait.
Meghatározza a helyzet megoldásához szükséges kompetenciákat, a
segítséget kérők hiányzó kompetenciáit. Kidolgozza a segítés tervét.
Kommunikál a tanítvánnyal, fenntartja a kapcsolatot. Mentorszerződést
köt. Adminisztrálja a mentorálási folyamatot. Értékeli a mentorálás
eredményét. Meghatározza az általános eszközöket és szolgáltatásokat.
Meghatározza a szakterület-specifikus eszközöket és szolgáltatásokat.
Megállapítja a szükséges eszközök és szolgáltatások rendelkezésre
állását. Felhasználja az IT mentor támogató rendszereket. Felhasználja
az Internet kereső rendszereit. Megismeri önmagát, saját képességeit.
Szembesíti képességeit az IT mentorral szemben támasztott
követelményekkel. Folyamatosan fejleszti saját személyiségét,
képességeit az IT mentorral szemben támasztott követelményeknek
megfelelően. Új szakmai ismereteit rögzíti az IT mentor támogató
rendszerekben. Tapasztalatait megosztja az IT mentorok közösségében.
Közreműködik az IT mentor támogató szolgáltatások fejlesztésében. Saját
IT mentor kézikönyvet készít. Meghatározza a szakterület célcsoportjait,
helyzetét, sajátosságait. Elemzi a szakterület specifikus
élethelyzeteit, problémáit. Elemzi és értékeli a speciális célcsoportok
szükségleteit és kielégítésük módját. Alkalmazza a szakterület jogi
eszközeit a speciális élethelyzetek kezelésében.
Alkalmazza a szakterület-specifikus megoldásokat, módszereket az
élethelyzetek kezelésében. Alkalmazza a célcsoport élethelyzeteinek
megoldását kínáló hálózati szolgáltatásokat. Elősegíti a célcsoport
helyzetének javítását az információs társadalomban, a digitális
esélyegyenlőség megteremtésében.
Az IT mentor az IT kommunikációs szolgáltató szakképesítés elágazása.
A közösségi informatikai szolgáltató elvégzi a közösség
informatikai helyzet- és szükségletelemzését. Kidolgozza a közösség
informatikai modelljét. Elkészíti és menedzseli a helyi közösség
informatikai stratégiáját. Kidolgozza és menedzseli a helyi informatikai
fejlesztési programokat és pályázatokat. Közreműködik a helyi
tartalomfejlesztési programokban. Népszerűsíti a helyi információs
társadalom fejlesztését. Kidolgozza a közösségi hozzáférés helyi
stratégiáját és fejlesztési programját. Megszervezi és irányítja a
közösségi hozzáférés-fejlesztés programját. Elkészíti és menedzseli a
közösségi hozzáférés-fejlesztés pályázatait. Megtervezi a
szolgáltatásokat, azok folyamatát. Elkészíti a szolgáltatás üzleti
tervét.
Megszervezi a szolgáltatási adminisztrációt. Kidolgozza a
szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződéseket. Elkészíti a szolgáltatás PR-
és marketing tervét. Kialakítja a közösségi hozzáférés szolgáltatási
rendszerét. Elemzi, összeveti a lehetséges szervezeti megoldásokat.
Kialakítja a közösségi hozzáférés szervezeti kereteit. Elkészíti a
szervezeti, működési és szolgáltatási szabályzatokat, a közösségi
hozzáférés üzleti tervét, az éves költségvetési tervet. Kialakítja a
szolgáltatások árait. Megszervezi a pénzügyi adminisztrációt
(nyilvántartások, könyvelés, adózás, számlázás). Megszervezi a
pénzkezelést (pénztár, készpénz-kezelés, pénztárgép). Kialakítja a
munkaköröket, munkaköri leírást készít.
Teljesítmény-követelményeket határoz meg és kér számon, értékeli a
teljesítményt. Munkatársakat keres, vesz fel, vizsgálja alkalmasságukat.
Munkaszerződést köt. Szabályozza a munkavédelmet, gondoskodik a
szabályok betartatásáról. Biztosítja a foglalkoztatás munkajogi,
szociális és egyéb feltételeit, gyakorolja a munkáltatói jogokat.
Megtervezi a közösségi hozzáférés ergonómiailag is megfelelő
elhelyezését. Meghatározza az eszközszükségleteket. Informatikai
eszközöket szerez be Szabályozza a műszaki biztonságot, gondoskodik a
szabályok betartásáról, az eszközök karbantartásáról. Megtervezi a
szoftver infrastruktúrát (platformok kiválasztása, open source), a
közösségi hozzáférés szoftverszükségleteit (alkalmazások, felhasználói
szoftverek). Beszerzi a szoftvereket. Szabályozza a szoftverek
használatát, az informatikai biztonságot, adatvédelmet. Technológiát és
hálózati eszközöket kiválaszt, kompatibilitást vizsgál. Hálózatot
tervez, mérésekkel történő ellenőrzést végez, hálózati eszközöket
telepít. Hálózatmenedzselő szoftvert kiválaszt, installál, működtet.
Az oktatási kommunikáció technikus megszervezi az élethosszig tartó tanulás helyi feltételeit.
Tanulmányozza a távoktatási kínálatot. Betanítja a távoktatási
szolgáltatásokat. Segíti a távtanulókat a távoktatási szolgáltatások
használatában.
Oktatástechnikai megoldásokat ajánl a didaktikai követelményeknek
megfelelően. Kialakítja, berendezi az oktatás helyszínét. Biztosítja az
oktatástechnikai és szolgáltatásokat eszközöket. Megtanítja az
oktatástechnikai eszközök és szolgáltatások használatát, felügyeli az
oktatástechnikai eszközök és szolgáltatások alkalmazását. Gondoskodik az
oktatás munkabiztonsági feltételeiről.
Közreműködik a közösségi oktatás helyzet- és szükségletelemzésében.
Közreműködik a közösségi oktatásfejlesztési stratégia kidolgozásában, a
közösségi oktatásfejlesztési és képzési programok kidolgozásában és
menedzselésében.
Az oktatási kommunikáció technikus az IT kommunikációs szolgáltató szakképesítés elágazása.
OKJ-szám: 54 482 02
Betölthető foglalkozás: Egyéb számítástechnikai foglalkozások FEOR 3139
Képzési idő: Legfeljebb 1400 óra
Csak felnőttképzésben tanulható
Szükséges iskolai végzettség: érettségi
Elágazások*
* IT mentor
* Közösségi informatikai szolgáltató
* Oktatási kommunikáció technikus
Ide tartoznak a 313-as alcsoportból a máshová nem sorolható számítástechnikai foglalkozású dolgozók.
Jellemző munkakör:
* Számítástechnikai szoftverüzemeltető
Minimális képzettségi (képesítési) feltétel:
Középfokú
oktatás keretében az általános gimnáziumban, szakközépiskolában,
technikumban megszerzett képzettség jellemzője, hogy magasabb színvonalú
általános ismeretet ad, mint a II. képzettségi szint, azonban több
iskolatípusnál szükség van olyan iskolai vagy iskolán kívüli képzésre,
amely megfelelő szakismerettel látja el az e képzettségi szintbe
tartozókat.
Elágazások*
A 2006-os OKJ rendelet szerint a
képzés adott pontján választhatsz, hogy a felsoroltak közül melyik
szakirányban szeretnéd folytatni a tanulmányaidat. Eddig a pontig azonos
tárgyakat tanulsz, bármelyik szakirányba is szeretnél továbbmenni.
Iskolák, ahol tanulhatod:
Moduláris képzésben sajátítható el, melynek részei, tantárgyai a következők:
1142-06 Számítógép kezelés, szoftverhasználat, munkaszervezés
1176-06 Helyzetelemzés, felkészülés a szolgáltatásra
1178-06 Közösségi informatikai szolgáltató
1179-06 Oktatási kommunikációtechnikus
A képzés során megszerezhető szakképesítés munkaterületének rövid,
jellemző leírása:
Érettségi bizonyítvány
szakképesítés
türelem
rendszerszemlélet
műszaki érzék
logikus gondolkodás
kreativitás
kapcsolatteremtő képesség
fejlődési (tanulási) képesség
empátia
asszociációs készség
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
IT-Mentor Egyesület és az OKJ-s IT-Mentor képzés