Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az elmúlt esztendőkben az internet a mindennapok szerves részévé vált, azonban nem mindenki tudja feldolgozni az ezzel együtt járó egyre növekvő információmennyiséget.
A BITKOM német szakmai szervezet legutóbbi felmérésében arra volt
kíváncsi, hogy a különböző korosztályok tagjai miként tudnak megbirkózni
a rájuk zúduló online adatforgalommal. Kiderült, hogy a felhasználók 31
százaléka úgy érzi: rendszeresen elárasztják az információk, míg
további 30 százalékuk néha tapasztalt ilyen érzést. "Számos embert
leterhelnek a különböző a hírek és tartalmak. Ez elsősorban az idősekre
igaz. A 65 év felettiek 39 százaléka érzi úgy, hogy elárasztják az
információk. Társadalomként meg kell tanulnunk, hogy jobban tudjuk
kezelni ezt a kérdést" - összegezte a tapasztalatokat prof. dr. August-Wilhelm Scheer, a BITKOM elnöke.
A 14 és 29 év közötti korosztály tagjainál ugyanakkor nem ilyen magasak
az arányok, ez főleg azzal magyarázható, hogy ők szinte a világhálóval
és a mobil készülékekkel együtt nőttek fel. Ennek ellenére napjaink
információáradata minden hetedik fiatalt megviseli. A felmérés
rávilágított az okokra is. Míg két évvel ezelőtt a felhasználók
átlagosan naponta 88 percen át böngésztek az interneten, addig mostanra
ez a szám 100 percre nőtt. "Aki a világháló lehetőségeit ismeri, az
aligha tud lemondani erről a dologról. Az emberek háromnegyede
elképzelhetetlennek tartja az életét a virtuális világ nélkül" - tette
hozzá Scheer.
Bármennyire népszerű is azonban az internetezés, a televíziózás első
helyét egyelőre még nem veszélyezteti. A megkérdezettek 71 százaléka a
televíziós műsorokat nevezte meg az információáradat forrásaként és csak
43 százalékuk mondta azt, hogy a fő forrást a webes tartalmak jelentik.
Amennyiben összeadjuk a különböző használati perceket, úgy kiderül,
hogy egy átlagos német felhasználó naponta közel 9 órát tölt el
internetezéssel, tévézéssel és a mobiltelefonja használatával. A
szakember szerint ez mindenképpen kiemelkedő számnak minősül.
A válaszadók 38 százaléka kijelentette, hogy tudatosan alkalmaz
internetmentes napokat, 17 százalékuk gyakran él ezzel a lehetőséggel. A
megkérdezettek 20 százaléka ugyanakkor azt mondta, hogy egyetlen napra
sem tud lemondani a világhálóról. A mobiltelefon-tulajdonosok 41
százaléka éjjel, míg 40 százaléka nyaralás közben kikapcsolja a
készülékét, azonban 20 százalékuk mindig bekapcsolva tartja a mobilját.
"Nagyon jó dolog, ha amikor szeretnénk, akkor mindig elérhetők vagyunk.
De ugyanilyen fontos az is, hogy tudatosan kommunikációs szüneteket
iktassunk be azért, hogy kikapcsolódjunk, pihenjünk és hogy később
jobban összpontosíthassunk a munkánkra" - szögezte le végül a BITKOM
elnöke.
A kutatók évek óta vizsgálják az információáradat hatásait. A szakemberek 2008 elején megállapították,
hogy az amerikai cégeknél évente 28 milliárd munkaóra megy veszendőbe
az egyre növekvő adatforgalom miatt. A Microsoft, az IBM, az Intel, a
Google és más nagyvállalatok, a Stanford, a Haifai és a Kaliforniai
Egyetem kutatói, továbbá a Morgan Stanley cég munkatársai 2008
júniusában megalapították az Information Overload Research Group (IORG) nevű szervezetet.
Az IORG fő célja, hogy megoldásokat találjon az
információ-túlcsordulásnak nevezett jelenség által okozott problémákra.
Maggie Jackson író a jelenséget "a figyelemelvonás klímájának nevezte
és közölte: ez a folyamat könnyen egy digitális sötét középkorba
vezetheti vissza az emberiséget. Az e-mailezés, az SMS-küldés és
-fogadás, a böngészés elterelheti a dolgozók figyelmét a valódi
munkavégzésről és megakadályozhatja az összefüggő gondolkodást.
sg.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
EU konzultáció az idősek önállóbb életvitelét szolgáló IKT-megoldásokról
Gyerekjáték az internet és a számítógép (tv-sorozat)
Az e-Befogadás Fórum két év alatt egymillió emberhez vinné el a hálót.