Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÖSSÉGI INTERNETEZŐK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Gartner nem egyebet jósol, minthogy az elkövetkező években a közösségi hálózatok komoly részesedésre tehetnek majd szert a vállalati szegmensben is, természetesen elsősorban a kommunikáció terén, ahol a jelenleg még szinte egyeduralkodó levelezést is kiegészíthetik, idővel pedig le is válthatják. A folyamat előrevetítésében főként a múltra, a korábbi tapasztalatokra, valamint napjaink tendenciáira hivatkoznak, mások szerint azonban még ez a vélemény is túlságosan konzervatív.
A piackutató cég közleményében
arról olvashatunk, hogy négy éven belül, vagyis 2014-re nagyjából 20
százalékos részesedést jósolnak a vállalati szegmensben a különböző
közösségi szolgáltatásoknak. Ez első látásra nem tűnik nagy áttörésnek,
azonban a piac egyötödének meghódítása mindenképpen fontos mérföldkő
lenne, hiszen a levelezést eleddig nem sok alternatíva tudta kikezdeni
az üzleti világban. A folyamat napjainkban is zajlik, amire jó példa,
hogy a Microsoft is ilyen jellegű funkciókkal egészítette ki saját
Outlook és SharePoint szoftvereit, mindez pedig az elkövetkező
időszakban csak tovább erősödik majd.
Az anyagban emlékeztetnek arra, hogy nemcsak az újabb és újabb
hordozható eszközöknek jut fontosabb szerep, hanem a korosztályok
közötti különbségeknek, valamint a változó munkastílusnak is. A minden
eddiginél szorosabb együttműködés új funkciókat igényel, amelyeket a
hagyományos elektronikus levelezés, valamint az új közösségi hálózatok
egyfajta egyvelege elégíthet majd ki. Előbbi fontos közösségi opciókat
emelhet be a levelezés részeként, utóbbi platformok pedig
tökéletesíthetik a tagok közötti üzenetküldést, némiképp a levelezésre -
és természetesen az azonnali üzenetküldésre - emlékeztető elemekkel.
Ezek vehetik át a korábban alkalmazott email kliensek és strukturált
alkalmazások helyét és funkcióját.
A két terület közötti éles határvonal tehát az elkövetkező években
elmosódik, az olyan nagy nevek pedig, mint a Microsoft és az IBM,
határozottan támogatják majd a trendet. A közösségi platformokon
keresztül is elérhetővé teszik a fontosabb szolgáltatásokat, úgy mint
kapcsolati listák, naptárak és időbeosztás, illetve üzenetküldő
kliensek. Mindez persze együtt jár majd a felhő-szolgáltatások
forgalmának fellendülésével, hiszen maguk a közösségi funkciók is
erőteljesen támaszkodnak ezen platformokra. Tavaly még az email fiókok
mintegy 7 százaléka helyezkedett el valamilyen felhő-szolgáltatáson, ez
pedig a Gartner szerint 2012 végére 10 százalékra emelkedhet.
Érdekes, hogy a cég két nevet emel ki a vállalati vezetéknélküli
levelezőszoftverek piacán, ez pedig a Microsoft és a RIM. Ez a páros két
év múlva már a szegmens 80 százalékát uralhatja majd, ami megadja az
alapot a további folyamatos fejlesztésnek, ami egyébként akkor is
elengedhetetlen lesz, ha egy esetleges újabb gazdasági válság/visszaesés
ismét nehezebb körülmények elé állítja majd a szereplőket. Nagy kérdés,
hogy a vállalatok magukhoz ragadják-e a kezdeményezést, és maguk
vezetik be az új szolgáltatásokat, vagy a már megszokott módon saját
alkalmazottaik nyomásának engedve lépnek csak, mintegy az idők szavára
hallgatva.
Többen arra hívják fel a figyelmet a Gartner elemzése kapcsán, hogy ez
eddig is így volt, és várhatóan most sem lesz másként. Vagyis véleményük
szerint elsőként az alkalmazottak, munkatársak körében terjednek el az
új megoldások, ezt követően pedig a cégvezetés sem tehet majd mást,
minthogy teljes mellszélességgel kiáll az újítás mellett. A San
Francisco városában megrendezett Open Mobile Summit
alatt viszont az hangzott el az előadóktól, hogy a piackutató cég
jóslata túl konzervatívnak nevezhető, ők ugyanis még ennél is
határozottabb, gyorsabb ütemű váltásra számítanak.
Egyetértenek azzal a megfigyeléssel, hogy a két korábban említett
terület összemosódhat, vagyis több közösségi funkcióra számíthatunk az
email kliensek oldalán, illetve profibb, még jobb levelező és
üzenetküldő opciók jelenhetnek meg a közösségi platformok részeként.
Kiemelték, hogy később úgy nézhetünk majd vissza ezekre az évekre, mint
az ipari forradalom egyfajta másolatára, amelyben alapvető újítások és
szolgáltatások jelentek meg, legyen szó a Facebookról, a videómegosztó
portálokról, a Twitterről, az azonnali üzenetküldőkről, vagy akár az
okostelefonokról és az azokon futó mobil operációs rendszerekről.
Ez utóbbi szoftverekhez kapcsolódnak az egyre szaporodó mobil
alkalmazások, valamint az azoknak helyet adó úgynevezett appstore-ok,
amelyek lassan minden valamirevaló cég kínálatában megjelennek. Hosszú
távon persze mindent az dönt majd el, hogy a területen belül mennyire
gyorsan és milyen széles körben terjednek majd el az új platformok, és
hogy maguk a cégek ezt a terjeszkedést látva milyen pozíciót foglalnak
el.
Az sem lehet véletlen, hogy a Facebook éppen most harangozta be saját email szolgáltatását,
amelyet közvetlenül az olyan óriások ellen vet harcba, mint a Gmail,
illetve a Hotmail. A Google és a Microsoft platformja uralják a
levelezés szegmensét, a közösségi portál azonban több százmillió meglévő
felhasználóra támaszkodhat, és ez elegendőnek bizonyulhat az első
magabiztos lépések megtételéhez. A bevezetés első körben persze nem a
vállalati felhasználók érdeklődését keltheti fel, hanem a közösségi
hálózatokhoz szokott otthoni felhasználók körében hódíthat, ám
megalapozhat egy elkövetkező új időszakot, ahol további kapuk is
kitárulhatnak a portál előtt.
Az egyelőre Project Titan kódnéven jelzett kezdeményezés révén egyrészt
kibővül a meglévő üzenetküldő platform, másrészt pedig különálló klienst
is a kezünkbe vehetünk majd, a két nagy rivális mintájára. Utóbbiak
persze nem örülnek ennek, amire kitűnő példa, hogy a Google az adatok
engedély nélküli felhasználásával vádolta meg a Faceboookot, aminek
eredményeként a látogatók automatikus migrálását segíthetik elő, vagyis
nagyon rövid idő alatt akár százezrek, sőt milliók email fiókját
csempészhetik át saját szolgáltatásukon belülre, minden különösebb
erőfeszítés nélkül.
Hogy mindez mire lesz elég, illetve milyen új helyzetet állít elő a
levelezés terén, azt az elkövetkező hónapokban meglátjuk - az biztosnak
tűnik, hogy komoly változások előtt állunk.
sg.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!